ممکن است عجيب به نظر برسد که کودکاني که به ديگران صدمه مي‌زنند  در واقع کودکاني ترسو هستند!


 


ترس‌هايي که منجر به ايجاد مشکل در کودک آسيب رسان مي شود،معمولا ريشه در تجارب ترس اوليه در زندگي اش دارد، با وجود اينکه کودک به هيچ وجه ترسو به نظر نمي رسد!


 


کودک وحشت زده براي مديريت ترسش،رفتارهاي پرخاشگرانه اي را توليد مي کند که اين رفتارها هر زماني که او احساس تنش کند،شعله ور مي شوند.به جاي گريه يا صحبت کردن،وقتي که از چيزي مي‌ترسد،وحشت زده و هول مي شود،و اين امر ترسش را تشديد مي کند طوري که نمي تواند درخواست کمک کند.


 


به منظور کمک به يک کودک ترسو،لازم نيست که حتما دليل ترسو بودنش را بدانيد.آنچه که لازم است انجام اقداماتي  براي افزايش حس ايمني اش و برقرار کردن ارتباط با شماست،چه پدر مادر او باشيد چه يک مراقب و يا يک دوست محبوب او.همچنين شما بايد اقداماتي براي جلوگيري از هرگونه اسيب رساندن تکانشي او به ديگران انجام دهيد.


 


براي مديريت رفتار کودک خود بيشتر بخوانيد:


 


راهبردهاي فرزند پروري براي کودک و نوجوان با اضطراب اجتماعي


 


همانگونه که شما با او ارتباط برقرار مي کنيد و از او محافظت مي کنيد، کودک احساسات اتشيني که وي را به کتک زدن سوق مي دهد با شما در ميان مي گذارد. گوش دادن به احساسات يک کودک در حالي که مانع از آسيب رساني او به شخص ديگري مي شويد،به او اجازه مي دهد تا ترس هاي پنهانش را آزاد کند.بنابراين او آرام مي شود و به ديگران به عنوان دوستانش نگاه مي کند نه به عنوان يک تهديد. در زير روش هايي براي مقابله با اين رفتارهاي ذکر شده اند:


 


اول، يک ارتباط قوي تر بسازيد:


 


فرصت هايي را براي ارتباط بيشتر و کامل تر ايجاد کنيد.صرف کردن زمان هاي خاص براي او ابزاري است که براي ايجاد ارتباط،ايده آل است.اگر او بچه خودتان است،تلاش کنيد که يک زمان خاص کوتاهي  را در همان اوايل روز به او اختصاص دهيد،شايد به محض بيدار شدن،به طوري که کودک شما روز را با پيشنهاد شما درباره ي آنچه که او مي خواهد براي 5 يا 10 دقيقه اول روز انجام دهد،آغاز کند.اين کار را با صميميت انجام دهيد،با مهرباني به او توجه کنيد.


 


اين کمک مي کند که يک کودک بفهمد که براي شما مهم است،حتي با وجود خواهرو برادرهاي ديگر،يک برنامه ي صبحگاهي و يا تماس هاي تلفني در ابتداي روز که شما بايد به آنها هم بپردازيد.


 


اگر کودک فرد آشناييست که جزء خانواده شما نيست،تلاش کنيد که در اولين فرصتي که او را ديديد برايش زمان ويژه اي در نظر بگيريد و به او اهميت دهيد.


 


براي مثال،در زمان بازي ،شما ممکن است تعدادي بازي پرسرو صدا يا بازي هايي مثل قايم باشک را براي ارتباط برقرار کردن بين بچه هايي که با هم بازي مي کنند راه بياندازيد.خودتان را به جمع آنها اضافه کنيد، روي زمين بنشينيد و با آنها به شکلي محبت آميز بازي کنيد.اگر مي‌توانيد با برعهده گرفتن نقش فردي که قدرت کمتري دارد باعث خنده و شادي آنها شويد،شرايطي فراهم کنيد که  بچه ها با هم به منظور”دستگيرکردن”شما با بالش ها يا بادکنک ها، يا با بيرون پريدن از جايي که  در بازي قايم باشک براي “ترساندن” شما قايم شده اند،با هم همکاري کنند.



وقتي آنها مي خندند(بدون اينکه غلغلک شوند) و حس”برنده” شدن دارند،اين نشان مي دهد که شما امر اهميت دادن به آن ها را به خوبي انجام داده ايد.خنديدن و احساس ايمني و قدرت بچه ها که نتيجه ي اهميت دادن به آنهاست،کمک مي‌کند که با هم پيوند داشته باشند و تنش هارا کاهش مي دهد و اين امر به آنها کمک مي کند که در حضور شما احساس امنيت و ارزشمندي و اطمينان خاطر داشته باشند.


 


در يک گردهمايي خانوادگي،شما ممکن است يک بازي گرگم به هوا و يا “من مي خواهم شما را بگيرم” که بچه ها مي توانند در آن برنده شوند،راه بياندازيد.براي مثال،شما ممکن است دست هايتان را باز کنيد و سعي کنيد به آنها نشان دهيد که يک خرس بزرگ هستيد.اما تلوتلو بخوريد و مغلوب شويد ونشان دهيد که از آنها شکست خورديد.ان ها عاشق اين هستند که بهتر از شما باشند.سپس آنها را نوازش کنيد و مطمئنشان کنيد که آنها از شما بهترند.درحين بازي با انها تماس چشمي برقرار کنيد.توسط آنها گول بخوريد اما دوباره بلند شويد و تلاش کنيد.اين نوع بازي منجر به ايجاد احساس قدرت خالص در اين نوع کودکان مي شود.


 


يک کودک ممکن است در طول زمان بازي فرصتي پيدا کند تا ناراحتيش را به شيوه اي عملي تر نشان دهد،او ممکن است با آرنج محکم به شما ضربه بزند،يا در کلوچه اي که به او تعارف مي کنيد نقصي پيدا کند،يا به چشم هاي شما خيره شود و شروع کند با مداد رنگي ديوار خانه تان را خط خطي کند.وقتي شما به ارامي به او نزديک مي شويد تا محدوديت هايي را براي او ايجاد کنيد، دليلي براي گريه کردن،اوقات تلخي پيدا مي کند.اين ابراز احساسات در واقع شروعي براي درمان احساساتيست که او به همراه دارد، و به احتمال زياد همان احساساتي هستند که گاهي اوقات اورا تحريک به صدمه زدن مي کنند.


منبع:کانون مشاوران ايران-مقاله با کتک کاري کودکان

کسب رضايت والدين با به کارگيري بيشترين تلاشتان در مدرسه

بازگشت به مدرسه

داستان کودکانه در مورد بي نظمي

داستان کوتاه در مورد راستگويي و صداقت براي کودکان

نکاتي در مورد بلوغ زودرس و ديررس

شناخت اختلال يادگيري در کلاس درس

با بيزاري نوجوانان از مدرسه رفتن چه کنيم؟

مي ,کنيد ,کند ,يک ,کودک ,بازي ,ممکن است ,مي کند ,به او ,که او ,را به

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

fardinnet تیک تاک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. 81049331 دنیای فیلم و ترانه اخبار گردشگری ایران کلاس ما|دانشجویان زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران ورودی 1387 setarerkavir فارسیلن وبلاگ زبان پارسی آب و روشنی beytolahzan-abadan