ويژگي هاي مربوط به ناتوانايي هاي يادگيري که ممکن است در يک وضعيت ساده و قابل تشخيص مخفي شده باشند


 


در اغلب مواقع، معلمان اولين کساني هستند که متوجه اختلال يادگيري کودکان مي شوند.


 


در برخي مواقع به راحتي مي توان علائم را متوجه شد – براي مثال، کودکي که در خواندن پيشرفت ندارد.


 


يا يک کودکي که با وجود تلاش هايي که انجام مي دهد، نمي تواند بر اساس جدول زماني پيشرفت کند.


 


ولي علائم موجود همواره مشخص نمي باشند و اکثر کودکان به دليل مشکل داشتن با مواردي که براي ساير کودکان آسان مي باشد، خجالت مي کشند و به همين دليل سعي مي کنند که مشکلاتشان را مخفي نگه دارند.


 


در اينجا يک سري از نشانه هاي مربوط به اختلال هاي يادگيري غير مشهود در کودکان بيان مي شوند که در کلاس درس وجود دارند.


 


استفاده نکردن کامل از توانايي ها


در صورتي که شما متوجه شويد که يک کودک مي تواند در درس هايش موفق شود، ولي موفق نمي شود


 


– چه در يک درس خاص و چه در کل عملکرد مدرسه اي خودش – اين وضعيت مي تواند نشان دهنده يک اختلال يادگيري باشد.


 


اين مورد در اغلب مواقع به عنوان يک تفاوت مابين توانايي و استعداد تعريف مي شود.


 


در واقع يک شکافي است که بين مواردي که به نظر مي رسد کودک مي تواند قادر به انجام دادن آن باشد و مواردي که در واقعيت قادر به انجام دادن آن مي باشد، وجود دارد.



چند مثال در رابطه با نحوه بروز اين شکاف در کلاس درس عبارتند از:


يک دانش آموزي که مقاله هاي قابل توجهي مي نويسد، ولي يک سري مشکلات جدي در انجام دادن تکاليف مبنايي و ساده رياضياتي دارد، يا بالعکس.


يک کودکي که عملکرد فوق العاده اي در پاسخ دادن به سوالات مطرح شده در کلاس درس دارد، ولي نمي تواند در امتحان کتبي نمره مناسبي به دست بياورد.


يک دانش آموزش که هوش وي به صورت شخصي مشخص مي باشد، ولي اين هوش در کارت گزارش وي مشاهده نمي شود.


 


نداشتن سخت کوشي کافي


کودکاني که عملکردشان در مدرسه مطابق با انتظار نمي باشد، ممکن است که تنبل به نظر برسند يا اينگونه به نظر برسد که از خودشان کار نمي کشند، در حالي که ممکن است در واقعيت آنها داراي يک اختلال يادگيري باشند.


 


در رابطه با افراد بالغي که در آنها اختلال يادگيري وجود دارد، قبل از تشخيص اين اختلال در آنها، به آنها گفته مي شد که به اندازه کافي تلاش نمي کنند.


منبع  : کودک و نوجوان-شناخت اختلال يادگيري در کلاس درس

کسب رضايت والدين با به کارگيري بيشترين تلاشتان در مدرسه

بازگشت به مدرسه

داستان کودکانه در مورد بي نظمي

داستان کوتاه در مورد راستگويي و صداقت براي کودکان

نکاتي در مورد بلوغ زودرس و ديررس

شناخت اختلال يادگيري در کلاس درس

با بيزاري نوجوانان از مدرسه رفتن چه کنيم؟

مي ,يک ,اختلال ,نمي ,يادگيري ,درس ,اختلال يادگيري ,در کلاس ,کلاس درس ,که در ,ممکن است ,شناخت اختلال يادگيري

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

روستای بیاج amuz ravanshenasi02 از تراسِ پر از گلِ سرخ در هر صبح همه چیز در باره رشته علوم قران و حدیث در جُستجوی عاشِقی راحت فایل مجله دلتا nursing-ghaen حیدری